Kom på hur mycket jag älskar dikter !!

Älskar verkligen olika sorters dikter !! Älskar att skriva de också !

Jag saknar tiden när allt var så lätt! När de inte spelade roll vad man gjorde !
Nu undrar man om det verkligen var rätt! Och vad som var meningen med det man trodde !
Man skrattade och levde livet!
Nu är inget av det riktigt givet !
Men dagar blev till månader och år !
En torkad tår !


Skrivit den själv <33 Sen min  favorit dikt till maja är den här :
Det kom en ängel till vårt hus inatt .
Hon gav oss visdom, och en dyrbar skatt.
Med kärleksfulla händer, vår kind hon smekte ömt.
Hon viskade som vinden, som om vi hade drömt.
Låt alla tårar torka för ert barn i natt.
...Tänk att tiden hon var nära är en livets skatt.
Jag lovar att vi vårdar henne ömt till det är tid,
för er att åter mötas och själarna får frid. ♥♥♥♥♥
Älskar den !! <33


Du kanske ser hur jag känner !
Hur längtan inom mig bränner!
Du kanske märker hur jag ler !
Och skrattar varje gång jag dig ser !
Du kanske ser  att mina blickar!
Alltid ser på dig!
Och att klockan inom mig snabbare tickar!
Varenda gång du ser på mig!


En flickas hår blåser i vinden
En röd liten fläck syns på kinden
Flickan leker i höstens skogar
Med tiden den lilla flickan mognar
Skogens hemlighet henne lockar
Medan en vacker sten hon plockar
Hon beundrar stenen
Som om den vore hennes egen
Hon lägger försiktigt ner den igen
I skogen vill hon stanna för evigt
I hela sitt liv hon levit
Har hon undrat vad hon missat
Och vad alla de killar menat , som på henne tittat
Hon har haft större delen av livet i skogen
Och nu är hon riktigt mogen!



Som en öm sommar vind
Som ömt smeker en kind
Som en sjungade flicka
Som vill att folk ska på henne titta
Står du där och ler
Just nu är du allt jag ser



Havets stora vågor
Leker kull med båtarna
Solens starka lågor
Som kan jämföras med de vackraste låtarna
En båt som seglar bort från fastland
Lång bort från havets styrka
Bort från solens skyddande hand
Dessa ting ska man verkligen dyrka



Jag har skrivit de här dikterna <33














Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!